Faktor Penyebab Indonesia Tidak Bisa Tegas kepada Malaysia

Posted on September 29 2010 by elly

177 Responses to “Faktor Penyebab Indonesia Tidak Bisa Tegas kepada Malaysia”

  1. hayabusa says:

    memang…seluruh masyarakat…perlu tahu..informasi ini,SBY tahu betul hal ini sehinnga dia tidak tegas,dan Malaysia lebih paham lagi makanya selalu meremehkan negara kita karena diback up negara besar,itu stra tegi Amerika melumpuhkan Jepang sewaktu perang Pasifik,Jepang dikeroyok Australia,Rusia,Inggris dll,Jepang sendirian hancur lebur lah dikeroyok berbagai arah,itu yang ada diawang2 pemimpim Malaysia,nasib Indonesia akan sama seperti Jepang dalam perang dunia II hancur leburlah Indonesia kalau perang lawan Malaysia itu yang ada dalam pikiran mereka ,makanya sampai kapanpun Malaysia takan pernah menghormati negara kita,sebenarnya mereka pengecut beraninya keroyokan, tapi itulah kenyataan ,itu strategi mereka ,setiap masalah pasti ada solusinya perang bukan solusi terakhir ,untuk sementara ini putuskan hubungan diplomatik,putuskan hubungan ekonomi,dan putuskan apa-apa yang menyangkut Malaysia ,kita bisa hidup tanpa malaysia,buat apa ASEAN kalau mereka berkomplot dengan mereka ,kalau perlu bubarkan ASEAN lebih banyak mudhorotnya dari pada Manfaatnya kalau begitu ,sekali lagi…putuskan segala hal yang berhubungan dengan malaysia ,ngga apa2 kita korbankan 2 juta penduduk yg telah sukses kerja dimalaysia demi kepentingan 350 juta jiwa rakyat Indonesia,jangan takut pak SBY…kita bisa hidup tanpa Malaysia.anggap saja Malaysia tuh ngga ada,perbatasan dijaga ketat. seperti Korut dann Korsel,sekali lg perang bukann solusi terakhir,Insya Allah kalau tulisan ini di perhatikan akan membawa perubahan bagi Kita,

  2. muslim says:

    ma'af menurut saya TIDAK BENAR. dan kennyataan andy wijayanto hanya suatu pandangan/ pendapat untuk meredakan emosi rakyat indonesia…kerana dia membawa misi atas nama kedamaian dan ekonomi UI.kekuatan militer indonesia masuk daftar terkuat se dunia..se asean terkuat..bahkan menteri pertahanan australia mengakui kalau indonesia menyerang mereka maka australia akan hancur dalam masa 7 jam.dan harus di ingat indonesia adlh negara berpenduduk islam terbesar se-dunia.dan ini adalah sebagai barometer dunia islam..dan agenda amerika paling besar adalah mengusai indonesia ttpi blm pernah berhasil…nak tau negara mana yang akan menolong indonesia sseandainya terjadi perang??pertama sekali tanpa diminta adlah negara IRAN yg kecanggihan senjata sll bersaing dngn AMERIKA..sedangkn malaysia di tolong singapura?sy meragukan kerana mereka selama ini dalam diam sll BERMUSUH dlm segala hal.bahkan singapura dlm diam menjajah malaysia dan sekarang telah menguasai johor sebesar 15%.jdi mungkin hanya INGGRIS yg akan menjadi mslh…TETAPI jangan kuatir karena ada JEPANG(demi misi ekonomi),IRAN,PAKISTAN,INDIA,BANGLADHES,(misi ugama)adlh negara islam berteknology canggih siap menghadang.suatu rahsia umum(diketahui negara ISLAM)bahwa malaysia adalah tempat pengembangan terselubung program YAHUDI,FREMAASON DAN ILLUMINATI.rakyat muslim malaysia ramai yg tau…renung2 kan lah..

  3. rakyat says:

    Apapun solusinya perang bukanlah jalan terbaik… pertimbangkan juga rakyat yang tak berdosa' anak2 dan hal lain'y.. sy yakin pasti ada solusi lain tanpa harus berperang…

    • angin says:

      SEMUA BENAR, BAIK SECARA EMOSIONAL MAUPUN DENGAN KESABARAN, HAL ITU MERUPAKAN PRTIMBANGAN ANTARA BAIK DAN BURUK NYA TERHADAP KONDISI BANGSA. TAPI APAPUN BISA TERJADI BILA SUDAH MENYANGKUT HARGA DIRI…………………………………….

  4. Poedja says:

    Jika terjadi perang, mungkin benar Inggris dan Australia akan membantu Malaysia. Tp beberapa negara besar jg ada di pihak Indonesia. Secara historis, Rusia akan membantu indonesia. Dengan alasan kepentingan ekonomi Jepang juga ada dipihak Indonesia. Dan sebagai negara Islam yg cenderung anti-barat, Iran dipastikan pro-Indonesia. China sekalipun mungkin netral tp akan mendukung -Indonesia demi kepentingan ekonomi. Jadi tdk ada alasan Indonesia utk kawatir perang dgn Malaysia.

  5. naila says:

    Hah… Hanya Apologi… Bilangnya aja gak berani????. Beda disaat negara ini dipimpin Soekarno dan Soeharto.

  6. Ronggo says:

    Tulisan ini hanya apologi aja…. Bilangnya aja takut. Lebih enak korupsi, hidup bergelimang harta. Perang itu dekat dengan kematian. pemimpin yang biasa hidup enak mah mikirnya enak aja. gak peduli warganya di injak… injak….
    Kalau kita lapar, itu biasa

    Kalau kita malu, itu djuga biasa

    Namun kalau kita lapar atau malu itu karena Malaysia, kurang adjar!

    Kerahkan pasukan ke Kalimantan, kita hadjar tjetjunguk Malayan itu!

    Pukul dan sikat djangan sampai tanah dan udara kita diindjak-indjak oleh Malaysian keparat itu…" ~@Soekarno.

  7. juairiah says:

    tidak juga sampai seperti itu kali pak???ngak segitu juga negara lain membantu malaysia??yg perlu anda ingat,, bahwa kekuatan yang paling hebat dari indonesia adalah nasionalisme.kalau setiap orang indonesia punya pikiran seperti anda bisa di jajah lagi ini negara..kalau orang sudah menggangu kita harus tegas.

  8. umar zaid says:

    ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,?

  9. keris sengkelet says:

    indonesia itu adalah negara kuat, dijajah berkali-kali sampai sekaarang pun tetap di jajah, dan sekarang masih tetap berdiri tegak penuh hormat dalam sang saka merah putih.
    Hemmmm… siapa yang berani melawan negara indonesia…?
    Dia harus mengalahkan dulu senjata tercanggih di berbagai suku-suku di nusantara…?
    1. kiyai.
    2. bolo sewu.
    3. keris.
    4. parang maya.
    5. santet.
    6. panglimunan.
    7. kolet bojo otot kawat balong wesi.
    kalo ke7 kekuatan itu bisa dikalah kan, baru dia bisa menguasai negara indonesia.
    asal anda tau dengan seijin alloh s.w.t dalam waktu sesingkat mungkin 1 orang kiyai saja bisa meluluhtantakkan 1 negara besaaaaar…. semua komunis takut pada wali alloh dan iblis yang ada di indonesia.
    karna indonesia adalah negara yg penuh dengan misteri sperti saya.

  10. Sulaiman. says:

    Jika Indonesia mengaku sebagai negara muslim seDUNIA, seharusnya Indonesia tidk perlu TAKUT, mk dri pd Itu Pemerintah Indonesia bekerja samalah kepada Negara Muslim,Seperti Negara Iran, Pak SBY,kn tahu,bahwa Orang2 Yahudi&Nasrani tidak pernah menyukai dengan keberadaan Islam.

    • angin says:

      MEMANG IYA NEGARA KAFIR SEPERTI BRITIS SANGAT MENDUKUNG MALAYSIA SEBAB MALAY MERUPAKAN SARANG ILUMINATI TERSELUBUNG DAN PUSAT PERKEMBANGAN YAHUDI DI ASIA TENGGARA. MALAY SEBGAI NEGARA ISLAM TAPI LUAR NYA SAJA

  11. Sulaiman. says:

    Saya beritahukan kepada Semua yang membaca Artikel Saya ini, Kita jangan pernah TAKUT untuk membela Negara Kita sendiri dari gangguan2 luar. Kita bisa melihat Contoh..! Negara Iran Bukan Cuman AS yang ingin mengobrak abrik kedaulatan Negara Iran, tetapi BANYAK NEGARA lain yang ikut campur di dalamnya,kita bisa melihat juga,siapa yang bersekutu dengan AS..? Bahwa Iran tidak grogi dan takut terhadap ancaman, Jadikanlah ini sebagai Tolak Ukur bahwa kita harus Berani&Berani.

  12. tan'x jr says:

    pa andy ga tau urusan di lapangan,apakah anda sudah merasakan pukulan dan hinaan orang maly??????
    kalo cuman pukulan mah biasa,tapi hinaan orang malysia tuh……weeeeehhhhhh
    Sakit bung rasa nya

  13. as sidiq says:

    Sebenar nya negara malaysia itu pengecut.berani nya main keroyokan.
    semakin merasa dirinya menang.dan merendahkan negara kami
    jiwa peperangan itu 1 by 1.bukan nya 1 by 5.kaya main game saja.
    Jika negara islam.apa hukum nya tentang pelecehan.apakah itu yg di namakan Islam.
    Islam itu harus sempurna bukan rekayasa.

  14. James says:

    Bukti nyata sampai hari ini Indonesia tetap TAKUT terhadap Malaysia, sudah berpuluh tahun lalu Indonesia memang gak berani melawan Malaysia, maka Malaysia semakin hari semakin ngelunjak

  15. lan says:

    tenang sedaraku…majoriti melayu malaysia anggap kalian saudara kami..bukan gaduh yang kami mahu tapi muafakat..usah emosianal dengan media indon,ada tangan dari singa mahu kita gado.kami sini tiada sentimen anti indonesia dan ingin gaduh dengan kalian

  16. zul says:

    apala korang ni….nak berperang je kerjanya….kami tahu kamu bangsa indonesia semua bgus…berniaga dia malaysia xde pun nak kacau,,,kami tahu korang cari rezeki…kami xpernah perlecehkan bangsa kamu…saya pun orang jawa…sudah lahir dan hidup di malaysia…kadang kami melihat bangsa indonesia ni kamu ni ganas ye…suka memaki hamun orang lain…kita ni serumpun bahasa pun sma2 paham…nak jadi mcm iran ngn iraq ke…semua orang indonesia baik2…klu kamu merompak dan membunuh di malaysia nak cakap kamu ni orang baik2 ke…pikir pakai otak saudaraku islam…kami rakyat malaysia tgk cerita sulur galur permerintahan dari awal pemerintahan dijawa…dalam buku teks kami xde pulak membenci rakyat indonesia semua tentang sejarah…

  17. bro_bravo says:

    indoneSIAL…..!!!!!!!!

  18. zidanengapsayot says:

    peace dosnt exist in this world right?dimana ada cahaya disitu ada kegelapan..(obito)

  19. zidanengapsayot says:

    you fight for your justice..and me for mine

  20. memons says:

    Indonesia harus banyak re-format di berbagai sektor pertahanan.

    1. Perbanyak Rekrut personel TNI.
    2. Sejahterakan TNI, bukan polisi terus.
    3. Support PINDAD , PT.PAL & PT.DI
    4. Support teknologi Cyber bagi mahasiswa berprestasi.
    5. Tata ruang IBUKOTA untuk pertahanan harus maksimal.

    Secara Histori tanah yg disebut Indonesia ini, dari dulu punya sejarah yg membanggakan hingga pasukan mongol pun takluk dengan kerajaan kita. Sampai era Presiden ke-1 Ir.Soekarno, Indonesia tetap mempunyai taring di asia. Hingga nama presiden Ir.Soekarno pun harum di penjuru dunia.

    perang memang akan hanya membuat warga sipil menderita. jika tidak menginginkan perang.. Pemerintah harus bisa menjawab keresahan warga negara ya sendiri.. Dengan cara tegas berdiplomasi.
    Orang Indonesia memang berbeda suku dan agama, namun 1 untuk Indonesia.. Itu sudah mendarah daging dalam tubuh dan diperkuat lagi dengan ada ya BHINEKA TUNGGAL IKA , SUMPAH PEMUDA & PANCASILA.

  21. James says:

    Gak. Ada gunsnya, Indonesia sudah ke enakan Korupsi , mana punya jiwa Perang sih? Janganj jauh- jauh Perangi dulu Koruptor sampai habis bures baru pikir perang lawan negara lin lah

  22. kawkanat says:

    masalah ini berpunca dari media kamu sendiri yang suka adu domba kedua negara. kalau media kami perkara ini diperkecilkan kerana tiada guna berperang kerana akibatnya kemusnahan yang teruk dari kemudahan asas dan ekonomi. mungkin media kamu sudah dikuasa oleh yahudi.

  23. Roni says:

    1 hal yg perlu tau,amin rais pernah datang ke malaysia dan mengatakan merokok 1 batang belum habis malaysia sudah hancur,jngan merendahkan indonesia,malaysia negara yg licik juga menyembunyikan keburukannya,

  24. Roni says:

    D malaysia tahun 2003 sampai tahun 2004 Klau warga negara asing pulang ke negara masing2,malaysia akan hancur,yg d kuatirkan d pihak indonesia karena terllu bnyak pendatang asing d malaysia maka dari itu Indonesia berpikir panjang membatalkan perang,klu lah Indonesia gak punya hti perut malaysia sudah hancur

  25. James says:

    Amien Rais apanya yang bagus? pemulung Intelekan, termasuk anaknya…….Indonesia dibanding Malaysia ?…..jauh dong !!! indonesia gak ada apa-apanya !!! Berapa kali dilecehkan dihina Malaysia? Gak pernah mampu serang balik !!! TKI dilecehkan saja gak bisa buat apa-apa tuh Indonesia !!! Cuma besar Omong gak punya Nyali !!! Indonesia juga bila ditinggalkan Investor atau pebisnis Tionghoa juga bakal Bangkrut Ambruk, apa gak nyadar ??? Liat tuh si Wowo si Ical pada banyak Utang kan? Sama bayaran buruh saja ngutang mereka, berbidnis untuk menuju Kebangkrutan !!! Kalau Ngerampok Korupsi nomor satu !!!

  26. Roni says:

    postingan di atas bukan mengenai bisnes,amien rais turun ke malaysia mau perang,,,kononnya pemerintah malaysia sperti orang menyembah ke Pemerintah indonesia,1 kejadian oprasi polisi malaysia d perkosa sampai mati dan orang malaysia menunjukkan dan mengibar bendera merah putih,dan orang malaysia tambah panas,trus waktu itu amien rais turun ke malaysia langsung dan ngajak perang,dan mengatakan ngisap 1 batang rokok belum habis malaysia dah habis duluan,itulah keberanian indonesia,jngan melecehkan negara klu tak setaraf dengan mental anda,malaysia hnya bisa membantu fakir miskin,membantu orang kemalangan,klau mau soal menyoal bisnes malaysia bisnesnya apa,malaysia d anggap negara kaya pun bukan orang malaysia sendri yg punya,tp orang2 luar negara,malaysia tentaranya sperti kripik singkong,jadi gak usahlah mengatakan perang,,,keluasan malaysia apa nya,1 pulau JAWA aja sudah jadi 1 malaysia,,,kalau mau soal menyoal bisnes malaysia bisnesnya hnya nasik lemak,dan memperdagangkan orang asing,indonesia tanpa sokongan dari luar negara merdeka,klau malaysia gak minta sokongan dari luar negara mana bisa merdeka,,,ngaco tuh yg posting

  27. Roni says:

    Malaysia mau mendai perdana mentripun minta bantuan sma orang indonesia,1 d bidang ilmu dalamnya,2 memberi raswah ke orang indonesia,3 membayar banyak uang ke 1 orang banyuawangi Untuk menjatuhkan calon2 lainnya,jadi renung2 lah apa yg anda postingkan d atas,dan renung2 lah 2 pesawat 2 bulan 2 x tumpas d tembak orang luar gak berani perang hahahaha,d sabah lagi Sama orang plipin aja kayak bebek,hnya omongan aja besar kepala,jngan melecehkan keberanian negara klu kalu gak Seimbang dengan keberanian d negara sendiri,,,

  28. james says:

    Malaysia dan Filipin lebih advance dari pada Indonesia dalam segala Hal, terbukti dimata dunia

  29. Roni says:

    renung2 lah malaysia d kuasai pendatang asing.

  30. james says:

    Malaysia Ber JAYA !!!

  31. sinto says:

    Malaisia kecil,
    Tinggal bersihin upiil
    Udah hancur

    • james says:

      sejak tahun 1962 (loe belom lahir) Indonesia Tidak Mampu Melebihi Malaysia dalam segala Perkara, baik itu Ekonomi maupun Strategi Militernya, Kalimantan Utara Kalah, di tahun itu 2 Marinir Indonesia di Gantung di Singapore yang waktu itu masih bersatu dengan Malaysia, sekarang Ekonomi Malaysia dan Medical Lebih Advance dari pada Indonesia, bukti banyak WNI yang Berobat ke Malaysia, Upil Indonesia yang di bersihin dulu, diledekin Malaysia saja gak mampu berbuat apa-apa, TKJ atau Terhukum Indonesia dilebehkan disana, terakhir ini 2 Polisi Indonesia terlibat Narkoba, MEMALUKAN !!! cuma Gak punya Malu aja sama sekali, bisanya cuma OMDO !!!

    • dor doran says:

      waduh….
      suka perang yah kalian……hebat deh…
      Sebelum mikir perang loe2 semua harus pikir modalnya duluan..
      perang itu sangat butuh BBM yang super buanyak..
      emang Pertamina punya simpenan BBM toh…?
      untuk kebutuhan rakyat aja udah ribut ngantri mulu…
      dibanding Petronas yang punya BBM diserata dunia.
      hayo coba jawab yg ini duluan.
      emang semua pesawat tni dan kapal2nya serta tank2nya pake air kencing loe untuk gerak…….kemplu banget…

  32. fhai says:

    jangan takut pada negri macan ompong sekutunya .. Ada rusia dan china di belakang kita! LANJUTKAN!! Nkri harga mati!!

  33. james says:

    Rusia dibelakang Indonesia ? Tanda tanya besar ? China dibelakang Indonesia ?? gak mungkin ! China akan lebih cenderung ke Singapore dan Malaysia !!

  34. james says:

    mengatasi Koruptor saja gak pernah beres apalagi Negara lain ?

  35. inggar susanto says:

    Indonesia adalah bangsa yang biasa perang sejak dulu. Nggak ada takutnye, biar raksasa sekalipun dilawan. Abad 13, Utusan Khusus Kaisar China, Meng Chi, dipotong kupingnya oleh Kertanegara, raja Singosari. Dia ogah tunduk sama China. Tentara Tar Tar (Mongol) datang, dihabisi Raden Wijaya. Tahun 1628, Sultan Agung mengepung Batavia, Gubernur VOC, Jan Pieterzooncoen mati. Belum lagi Sultan Iskandar Muda (Aceh) memerangi Portugis. Semua kerajaan di Nusantara berani memerangi kaum imperialis Eropa.
    Tahun 1945, tentara Jepang dihabisi pejuang Indonesia. Orang Indonesia MENOLAK diberi kemerdekaan oleh Jepang. 10 November 1945, Inggris atas nama Sekutu diperangi di Surabaya, 2 Divisi Pasukannya hancur, 3 brigjen nya mati. Tahun 1945-1949, Belanda pingin banget kembali ke Indonesia, tapi gagal total. Tentara RI kuat, Belanda nggak tahan di ongkos dan nyawa……boros!
    Tahun 1963, Papua direbut Indonesia dari Belanda. Padahal Belanda didukung negara Barat, tetapi tetep harus gigit jari. Sampai sekarang parlemen Belanda masih benci sama pemerintah Indonesia. Presiden Soekarno bilang pada Amerika: “Go to hell with your aids!” . Artinya biarpun Indonesia mlarat, tapi tidak silau dan apalagi takut sama Barat.
    Tahun 1964, Presiden Soekarno mengumandangkan GANYANG MALAYSIA. Presiden Soekarno tahu siapa yang dihadapi, yaitu Inggris dan teman-temannya, termasuk Amerika Serikat. Indonesia nggak takut……Brooo! Jangankan tentaranya, rakyat sipilnya aja ikut-ikutan perang di Kalimantan Utara. Biarpun orang Indonesia banyak yang jadi babu dan kuli, tapi kalau cuma NGEBUNUH ORANG, itu sudah tradisi turun-temurun, Mas Broo! Orang Indonesia ganas-ganas, Mas Broo, cuma beda dikit sama Jepang yang sukses membantai dan memperkosa orang China di Nanjing di tahun 1937. Jangankan membantai orang Malaysia, bangsa sendiripun dibantai seperti di tahun 1965 (pasca G30S/ PKI), kerusuhan Mei 1998, kerusuhan Ambon (1999) dan kerusuhan Sampit. Orang Melayu di Malaysia juga dibantu oleh orang Jawa saat kerusuhan Mei 1969 melawan orang China, seperti di Kampong Bahru dan Kampong Datuk Keramat. Di tempat itu, banyak orang China mati karena keganasan imigran asal Indonesia. Malaysia negara RASIS, tidak ada equality, Orang Melayu TAKUT sama orang China. LOL! British adalah “Malaikat Suci Penjaga Malaysia”………LOL!

  36. inggar+susanto says:

    Indonesia adalah bangsa yang biasa perang sejak dulu. Nggak ada takutnye, biar raksasa sekalipun dilawan. Abad 13, Utusan Khusus Kaisar China, Meng Chi, dipotong kupingnya oleh Kertanegara, raja Singosari. Dia ogah tunduk sama China. Tentara Tar Tar (Mongol) datang, dihabisi Raden Wijaya. Tahun 1628, Sultan Agung mengepung Batavia, Gubernur VOC, Jan Pieterzooncoen mati. Belum lagi Sultan Iskandar Muda (Aceh) memerangi Portugis. Semua kerajaan di Nusantara berani memerangi kaum imperialis Eropa.
    Tahun 1945, tentara Jepang dihabisi pejuang Indonesia. Orang Indonesia MENOLAK diberi kemerdekaan oleh Jepang. 10 November 1945, Inggris atas nama Sekutu diperangi di Surabaya, 2 Divisi Pasukannya hancur, 3 brigjen nya mati. Tahun 1945-1949, Belanda pingin banget kembali ke Indonesia, tapi gagal total. Tentara RI kuat, Belanda nggak tahan di ongkos dan nyawa……boros!
    Tahun 1963, Papua direbut Indonesia dari Belanda. Padahal Belanda didukung negara Barat, tetapi tetep harus gigit jari. Sampai sekarang parlemen Belanda masih benci sama pemerintah Indonesia. Presiden Soekarno bilang pada Amerika: “Go to hell with your aids!” . Artinya biarpun Indonesia mlarat, tapi tidak silau dan apalagi takut sama Barat.
    Tahun 1964, Presiden Soekarno mengumandangkan GANYANG MALAYSIA. Presiden Soekarno tahu siapa yang dihadapi, yaitu Inggris dan teman-temannya, termasuk Amerika Serikat. Indonesia nggak takut……Brooo! Jangankan tentaranya, rakyat sipilnya aja ikut-ikutan perang di Kalimantan Utara. Biarpun orang Indonesia banyak yang jadi babu dan kuli, tapi kalau cuma NGEBUNUH ORANG, itu sudah tradisi turun-temurun, Mas Broo! Orang Indonesia ganas-ganas, Mas Broo, cuma beda dikit sama Jepang yang sukses membantai dan memperkosa orang China di Nanjing di tahun 1937. Jangankan membantai orang Malaysia, bangsa sendiripun dibantai seperti di tahun 1965 (pasca G30S/ PKI), kerusuhan Mei 1998, kerusuhan Ambon (1999) dan kerusuhan Sampit. Orang Melayu di Malaysia juga dibantu oleh orang Jawa saat kerusuhan Mei 1969 melawan orang China, seperti di Kampong Bahru dan Kampong Datuk Keramat. Di tempat itu, banyak orang China mati karena keganasan imigran asal Indonesia. Malaysia negara RASIS, tidak ada equality, Orang Melayu TAKUT sama orang China. LOL! British adalah “Malaikat Suci Penjaga Malaysia”………LOL!

  37. James says:

    kalau begitu Indonesia Tidak Boleh diberi Julukan The Smilling and Friendly People dong !!! mau juga diberi Julukan The Barbarian People in The World, jadi benar adanya kalau Indonesia juga sering di juluki Bangsa Pembantai Bangsa Purba Bangsa Teroris, jadi Mayoritas Islam Muslim nya dimana ??? jadi benar juga kalau dalam Muslim Islam diajarkan Membantai Membunuh dang Memperkosa ???

  38. ki joko says:

    lucu banget liat komennya,,,, kayaknya sok sokan mau nyerang malaysia tapi nggak ngaca,, woy sadar woy alutsista kita ketinggalan,, belum lagi masih banyak yg belum lunas,,, belum lagi stok bbm kita yg tau sendirilah, emang mau perang gak butuh bensin apa,,, daripada perang mending urusi rakyat dulu lah,,,

  39. Sue says:

    @Inggar,your history lesson is quite Impressive! It’s greatly appreciated! Tetapi pertanyaan nya Sekarang…mayoritas manusia indonesia itu bagaimana??
    Yg masih banyak itu kalau terlihat ada lah masih mudah terhasut, muka dua, konsumtif,munafik Dan korupsi!! Sudah hampir 70 thn merdeka tapi mental masih dijajah dengan diri sendiri dgn pandangan yg sempit…nenek moyang asal negara Lupa….atau tidak mau mengenali Jati diri manusia Indonesia itu darimana asalnya…yg ada Budaya dari Timur tengah banyak sekali dijunjungi tapi konsumtif berat dgn Budaya barat alias..kafir….
    Lihat saja…akhirnya ada 2 tokoh yg Sekarang sedang giat bekerja utk memakmurkan rakyat Dan negara ..tapi dikelilingi oleh drama badut2 parpol, kritik2 yg tak membangun…!
    Kalau..kalau…majemuk manusia indonesia berani memimpin diri masing2 dgn fundamental kejujuran, integritas dan sibuk berinovatif, negara lain pasti respect dgn NKRI Dan rakyat Indonesia tanpa harus perang!!
    Having said that…Buktikan!!! Jangan lol melulu!

    • Memons says:

      mau urusan agama pun tidak ada masalah untuk menguntungkan perut sendiri.
      Kepentingan di atas Kepentingan, itu yang membuat sulit segalanya.

      “JANGAN BERSUARA LAGI, KARENA TIDAK AKAN MENUNJUKAN HAL APAPUN.”
      “HANCURKAN PESIMIS, JIKA TIDAK KAU TAK AKAN MAJU SELANGKAH PUN.”

      INDONESIA, negara kita jangan kotori negara ini dengan kata yang tidak mengenakan.
      Koruptor wajib basmi, namun tidak bisa membasminya dengan hanya bicara saja ataupun doa.

      jika menginginkan negara maju,” AYO BANGKIT ” dan segera bergabung bersama-sama komunitas atau forum yang bisa membuat kita berinovasi.

  40. Sue says:

    Ini nih tolong…dgn hormat direnungkan ..( if you care) a saying..To LEAD is to SERVE!!
    If you can NOT Lead yourself first ,how are you going to SERVE others????

  41. Mohd Riduan says:

    Asalamualaikum.jgn gado gado orang indonesia atau orang malaysia adalah saudara seagama malah susur galur keturunan orang -orang di malysia juga byk nya dari indoneaia dan berkongsi keturunan bangsa kita adalah sama malah agama juga.musuh musuh memang gerun jika kita bersatu padu.siapa mereka itu orang orang kafir melagakan kita untuk melihat kita sama sama hancur dan seterusnya menakluki tanh air kita harta benda kita ank cucu kita malah mereka akan bersorak riang kerana tidak perlu berperang untuk memiliki negara tercinta kita masing masing.fikir lah wahai saudara ku mereka ingin menghancurkan islam dan ingatlah wahai saudaraku hanya kita di rantau asia ini yang menjadikan agama islam sebagai agama rasmi negara.lihatlah wahai saudaraku siapa yang ingin kita hancur.usah di harap pada negara yang kafir menolong kita

  42. boga says:

    Woy james loe jgn bnyk cerita menjelek2 warga indonesia,kalau lu brani gue tantang loe,gue nggAk tkut ama namanya malingsial….,mentang2 malingsial punya banyak bekingan,kita indonesia jgn pernah takut,merdeka atau mati itulah indonesia,bukan kyak malingsial merdeka atau budak elisabeth…ingat kau james,gue tantang loe

    • James says:

      Boga, loe mau Nantang guwa ?? silahkan datang ke California pakai Pesawat dan Bayar Tiketnya, sanggup gak ??? gak sanggup berarti loe kagak mampu Nantang Guwa !!! sudah menjadi Kenyataan Sejarah sewaktu Konfrontasi tahun 63 saja Indonesia Tidak Mampu Mengalahkan Malaysia, maka hingga hari ini juga Malaysia Tetap Melecehkan Indonesia dalam segala Bidang. Komentar saya bukan Menjelekkan Indonesia tapi Kritikan justru agar disadari untuk Kemajuan Indonesia sendiri, tapi sayangnya kebanyakan Warga Indonesia Tidak Mau Mengakui Kekurangannya maka dari itu Kemajuan Indonesia Terhambat selalu bila di banding dengan Negara Tetatangga lainnya hingga di Lecehkan selalu, karena Jalan Pikiran Warga Indonesia Tidak Mau Berubah Tidak Mau Di Kritik maka itulah hasilnya, Ketinggalan dari yang lain, coba saja bandingkan dengan Singapore, Malaysia, Filipina dan Thailand, ketinggalan kan ??? apalagi dibanding dengan Tiongkok, sangat Ketinggalan, sekarang Tiongkok saja berusaha Mengalahkan Dominasi merika di Dunia

  43. Cyber says:

    kalahin dengan EMP susah bingit si, hadeh. -_-

  44. latif says:

    No comennt,tp 1 hal yg gw gak suka jgn bawa bawa nama agam dalam suatu hal yg kalian perdebatkan……malaysia dan indo adalah 1 rumpun jg. Lah kalian saling musuh2an banyak ruginya

  45. I simply want to tell you that I’m new to blogging and truly liked you’re page. Almost certainly I’m planning to bookmark your website . You absolutely come with outstanding stories. Thanks a lot for sharing with us your blog site.

  46. I just want to mention I am just beginner to blogs and seriously liked this web page. Probably I’m likely to bookmark your website . You absolutely have impressive well written articles. Bless you for sharing your blog.

  47. I just want to tell you that I am just very new to weblog and definitely savored you’re blog. Most likely I’m likely to bookmark your blog . You actually have outstanding writings. Many thanks for sharing with us your website.

  48. I simply want to tell you that I am just beginner to blogging and site-building and definitely loved you’re web page. Very likely I’m want to bookmark your blog post . You surely come with really good well written articles. Thanks a bunch for revealing your web-site.

  49. go to link says:

    I just want to tell you that I am very new to blogging and site-building and honestly loved your blog. More than likely I’m planning to bookmark your blog . You actually have very good well written articles. Bless you for revealing your web page.

  50. I simply want to tell you that I am all new to blogging and site-building and seriously loved this blog site. Very likely I’m want to bookmark your website . You really have beneficial writings. Many thanks for sharing your web page.

  51. I simply want to say I’m beginner to blogging and site-building and absolutely loved this website. More than likely I’m want to bookmark your blog . You certainly come with fantastic articles. Cheers for revealing your blog.

  52. I just want to tell you that I’m new to blogging and site-building and really loved this website. Probably I’m planning to bookmark your blog post . You absolutely come with terrific stories. Thanks a bunch for sharing with us your webpage.

  53. I just want to mention I’m new to blogging and definitely savored your blog. Likely I’m likely to bookmark your website . You surely come with great articles. Cheers for sharing your website.

  54. good content says:

    I simply want to tell you that I am new to blogs and really loved this blog site. Almost certainly I’m want to bookmark your site . You certainly come with incredible article content. With thanks for sharing with us your web-site.

  55. read link says:

    I simply want to mention I am beginner to blogging and site-building and absolutely enjoyed this web site. Probably I’m want to bookmark your site . You amazingly come with good writings. Many thanks for sharing with us your web site.

  56. good article says:

    I just want to mention I am just beginner to blogging and site-building and really enjoyed your web blog. Very likely I’m likely to bookmark your website . You actually have beneficial article content. With thanks for revealing your web page.

  57. read content says:

    I simply want to say I am beginner to weblog and really loved this web site. Likely I’m want to bookmark your website . You really come with terrific article content. Appreciate it for sharing with us your website.

  58. read link says:

    I just want to tell you that I’m beginner to blogging and honestly savored you’re web page. More than likely I’m likely to bookmark your site . You absolutely come with terrific well written articles. Bless you for sharing with us your webpage.

  59. I just want to mention I am just newbie to blogging and site-building and seriously liked this blog. Most likely I’m likely to bookmark your blog post . You really come with perfect article content. Thank you for revealing your web-site.

  60. I just want to mention I am just all new to blogging and site-building and truly loved this page. More than likely I’m planning to bookmark your blog . You actually have very good well written articles. Many thanks for sharing your webpage.

  61. Near is my shirt but nearer is my skin.

  62. I just want to tell you that I am just newbie to blogging and absolutely liked this website. Most likely I’m planning to bookmark your blog . You certainly come with beneficial articles. Appreciate it for revealing your web site.

  63. read says:

    I simply want to tell you that I am beginner to blogs and honestly loved your blog. Most likely I’m likely to bookmark your blog . You certainly come with superb article content. Regards for revealing your web site.

  64. go to info says:

    I just want to tell you that I am just new to blogging and truly liked this web site. Very likely I’m planning to bookmark your blog . You absolutely have wonderful well written articles. With thanks for revealing your blog.

  65. I simply want to say I am newbie to weblog and actually savored this web page. Almost certainly I’m going to bookmark your blog post . You certainly come with outstanding articles and reviews. Bless you for revealing your blog site.

  66. great post says:

    I simply want to tell you that I’m all new to blogs and truly savored this web blog. Probably I’m want to bookmark your blog . You actually have superb articles. Cheers for sharing your website.

  67. I just want to tell you that I am just beginner to weblog and honestly enjoyed this page. Likely I’m planning to bookmark your blog . You definitely have wonderful articles and reviews. Appreciate it for revealing your website page.

  68. read article says:

    I just want to tell you that I’m beginner to blogging and really savored you’re page. Probably I’m likely to bookmark your site . You definitely come with beneficial stories. Regards for sharing with us your blog.

  69. great page says:

    I just want to mention I’m new to blogs and definitely savored you’re page. Very likely I’m going to bookmark your website . You actually come with excellent stories. With thanks for sharing with us your web-site.

  70. my response says:

    I simply want to tell you that I am very new to blogging and site-building and honestly savored this web-site. Likely I’m want to bookmark your site . You really come with superb well written articles. With thanks for revealing your blog.

  71. I simply want to mention I’m very new to blogs and absolutely savored your blog site. Likely I’m likely to bookmark your site . You absolutely have superb articles. Thanks a lot for sharing your web page.

  72. I simply want to tell you that I am just all new to blogging and definitely enjoyed this website. More than likely I’m planning to bookmark your site . You absolutely have perfect articles. Appreciate it for sharing your webpage.

  73. I just want to tell you that I am very new to weblog and actually savored you’re blog. Very likely I’m planning to bookmark your website . You actually come with wonderful articles and reviews. Bless you for sharing with us your web site.

  74. good link says:

    I simply want to mention I’m all new to blogging and site-building and honestly enjoyed your web blog. More than likely I’m want to bookmark your website . You surely come with excellent posts. Many thanks for sharing with us your blog site.

  75. I simply want to say I am just all new to weblog and certainly savored this website. Likely I’m want to bookmark your site . You definitely come with incredible article content. Thanks for sharing your website page.

  76. good page says:

    I simply want to mention I am all new to blogs and seriously liked you’re blog. Very likely I’m going to bookmark your blog post . You surely have very good writings. Regards for sharing your website page.

  77. find more says:

    I simply want to tell you that I’m new to weblog and really loved you’re blog. Very likely I’m likely to bookmark your blog . You certainly come with awesome writings. Many thanks for sharing with us your web-site.

  78. go to info says:

    I simply want to mention I am just very new to blogging and certainly liked you’re blog. Most likely I’m going to bookmark your blog post . You certainly have amazing articles and reviews. Thanks for sharing your web site.

  79. I simply want to mention I am just very new to blogging and site-building and actually liked you’re web site. Probably I’m want to bookmark your website . You really come with incredible well written articles. Kudos for sharing with us your web page.

  80. see post says:

    I just want to tell you that I’m beginner to blogs and definitely enjoyed you’re web page. Most likely I’m planning to bookmark your website . You certainly come with excellent well written articles. Thanks for sharing with us your web site.

  81. check link says:

    I simply want to mention I am just newbie to blogging and site-building and actually savored you’re web site. More than likely I’m planning to bookmark your blog . You actually come with awesome well written articles. Bless you for sharing with us your web-site.

  82. To the fighting man peace is sure.

  83. Thanks For Your Valuable Share. Waiting For Your Next Article….

  84. Unquestionably believe that which you stated. Your favorite justification appeared to be on the internet the easiest thing to be aware of. I say to you, I certainly get annoyed while people consider worries that they plainly do not know about. You managed to hit the nail upon the top as well as defined out the whole thing without having side-effects , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

  85. Yahoo results

    While browsing Yahoo I discovered this page in the results and I didn’t think it fit

  86. Thank You OP For Your Valuabe Share & Definitely It Will Be Help My Next Project. I am Waiting For Your Next Share. Thanks A Lot Again

  87. Definitely believe that that you stated. Your favourite justification seemed to be at the net the easiest thing to be mindful of. I say to you, I certainly get irked at the same time as folks consider concerns that they plainly don’t recognize about. You managed to hit the nail upon the top and also outlined out the entire thing without having side effect , people could take a signal. Will likely be back to get more. Thanks|

  88. Exede says:

    Thankfulness to my father who told me about this webpage, this website is really awesome.|

  89. Very descriptive blog, I enjoyed that bit. Will there be a part 2?|

  90. Amazing blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A design like yours with a few simple adjustements would really make my blog shine. Please let me know where you got your theme. Thanks a lot|

  91. I really like looking through a post that will make people think. Also, thanks for allowing for me to comment!|

  92. We’re a group of volunteers and starting a new scheme in our community. Your site provided us with valuable information to work on. You have done a formidable job and our entire community will be grateful to you.|

  93. Your style is so unique compared to other folks I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll just bookmark this web site.|

  94. I don’t know if it’s just me or if everybody else experiencing problems with your site. It appears like some of the text within your content are running off the screen. Can someone else please provide feedback and let me know if this is happening to them too? This could be a issue with my internet browser because I’ve had this happen previously. Thank you|

  95. This post presents clear idea in favor of the new users of blogging, that in fact how to do blogging.|

  96. Heya i’m for the first time here. I found this board and I to find It truly useful & it helped me out much. I hope to present something again and aid others like you helped me.|

  97. This is a topic that’s close to my heart… Take care! Exactly where are your contact details though?|

  98. Your style is really unique in comparison to other people I have read stuff from. I appreciate you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.|

  99. adt alarms says:

    Great beat ! I wish to apprentice while you amend your web site, how could i subscribe for a blog web site? The account helped me a acceptable deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea|

  100. Exede says:

    Wow, this post is fastidious, my sister is analyzing such things, so I am going to inform her.|

  101. Exede says:

    Greetings, I believe your website might be having web browser compatibility issues. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it’s got some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Aside from that, fantastic site!|

  102. Simply want to say your article is as surprising. The clearness in your post is just excellent and i could assume you are an expert on this subject. Fine with your permission allow me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.|

  103. Very quickly this site will be famous among all blog users, due to it’s fastidious posts|

  104. Howdy! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew where I could get a captcha plugin for my comment form? I’m using the same blog platform as yours and I’m having problems finding one? Thanks a lot!|

  105. gil gonzalez says:

    Give the devil his due.

  106. Hi all, here every one is sharing these familiarity, so it’s nice to read this webpage, and I used to pay a quick visit this weblog all the time.|

  107. Hey there, I think your site might be having browser compatibility issues. When I look at your blog site in Ie, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you a quick heads up! Other then that, very good blog!|

  108. Hi there, I would like to subscribe for this webpage to take most recent updates, so where can i do it please assist.|

  109. Every weekend i used to go to see this website, for the reason that i wish for enjoyment, as this this web page conations really good funny data too.|

  110. If some one wants to be updated with hottest technologies after that he must be pay a quick visit this web site and be up to date every day.|

  111. Nice post. I was checking continuously this blog and I’m impressed! Very helpful info specifically the last part :) I take care of such info much. I used to be looking for this certain info for a long time. Thank you and best of luck. |

  112. Hughesnet says:

    Nice post. I was checking constantly this blog and I’m impressed! Very useful information specifically the last part :) I care for such info a lot. I was seeking this particular information for a very long time. Thank you and good luck.|

  113. Magnificent site. A lot of useful information here. I’m sending it to a few pals ans also sharing in delicious. And obviously, thanks in your effort!|

  114. online cash advance loans says:

    Hello i am kavin, its my first occasion to commenting anywhere, when i read this paragraph i thought i could also create comment due to this brilliant post.|

  115. You’ve made some good points there. I checked on the internet for more info about the issue and found most people will go along with your views on this site.|

  116. asp hosting says:

    Excellent article. Keep writing such kind of info on your site. Im really impressed by it.

  117. Touche. Sound arguments. Keep up the good work.|

  118. Hughes says:

    A motivating discussion is definitely worth comment. I think that you ought to write more about this topic, it may not be a taboo matter but typically people do not speak about such topics. To the next! All the best!!|

  119. I have read so many articles about the blogger lovers however this article is actually a good article, keep it up.|

  120. An impressive share! I have just forwarded this onto a friend who had been conducting a little research on this. And he actually bought me dinner due to the fact that I found it for him… lol. So let me reword this…. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to talk about this issue here on your blog.|

  121. Fastidious response in return of this difficulty with firm arguments and telling the whole thing on the topic of that.|

  122. Your method of explaining everything in this post is genuinely pleasant, all be capable of simply be aware of it, Thanks a lot.|

  123. Have you ever considered writing an e-book or guest authoring on other websites? I have a blog centered on the same ideas you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my viewers would appreciate your work. If you’re even remotely interested, feel free to send me an e-mail.|

  124. my cash advance says:

    Appreciate the recommendation. Let me try it out.|

  125. host my site says:

    Hello everybody, here every person is sharing these kinds of know-how, thus it’s pleasant to read this website, and I used to go to see this webpage daily.|

  126. Hughesnet says:

    I know this site provides quality based articles or reviews and additional stuff, is there any other site which gives these stuff in quality?|

  127. I all the time used to read piece of writing in news papers but now as I am a user of net therefore from now I am using net for articles, thanks to web.|

  128. life insurance plans says:

    Have you ever considered about adding a little bit more than just your articles? I mean, what you say is important and everything. But think of if you added some great images or video clips to give your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and clips, this website could definitely be one of the greatest in its niche. Fantastic blog!|

  129. dish service says:

    Hey would you mind stating which blog platform you’re working with? I’m looking to start my own blog in the near future but I’m having a tough time making a decision between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something completely unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had to ask!|

  130. Very good blog! Do you have any recommendations for aspiring writers? I’m hoping to start my own blog soon but I’m a little lost on everything. Would you advise starting with a free platform like WordPress or go for a paid option? There are so many options out there that I’m totally overwhelmed .. Any recommendations? Kudos!|

  131. Incredible points. Outstanding arguments. Keep up the good work.|

  132. A dog that intends to bite does not bear its teeth.

  133. each time i used to read smaller posts that as well clear their motive, and that is also happening with this piece of writing which I am reading here.|

  134. It’s an remarkable piece of writing in support of all the web viewers; they will get benefit from it I am sure.|

  135. This is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Simple but very precise information… Thanks for sharing this one. A must read article!|

  136. host my site says:

    Asking questions are actually pleasant thing if you are not understanding something fully, but this post gives good understanding yet.|

  137. adt system says:

    Cool blog! Is your theme custom made or did you download it from somewhere? A theme like yours with a few simple adjustements would really make my blog jump out. Please let me know where you got your design. Appreciate it|

  138. Heya i am for the first time here. I found this board and I find It truly useful & it helped me out much. I hope to give something back and aid others like you helped me.|

  139. Hmm is anyone else encountering problems with the pictures on this blog loading? I’m trying to determine if its a problem on my end or if it’s the blog. Any suggestions would be greatly appreciated.|

  140. Hello there! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog. Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty quick. I’m thinking about setting up my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? With thanks

  141. adt alarm says:

    great issues altogether, you simply won a new reader. What would you suggest about your publish that you simply made some days in the past? Any positive?|

  142. First of all I want to say fantastic blog! I had a quick question that I’d like to ask if you do not mind. I was interested to find out how you center yourself and clear your mind before writing. I’ve had a difficult time clearing my mind in getting my thoughts out there. I truly do enjoy writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes are usually wasted simply just trying to figure out how to begin. Any recommendations or tips? Appreciate it!|

  143. Have you ever thought about writing an e-book or guest authoring on other sites? I have a blog centered on the same information you discuss and would love to have you share some stories/information. I know my audience would value your work. If you are even remotely interested, feel free to shoot me an email.|

  144. Do you have any video of that? I’d like to find out more details.|

  145. There is definately a great deal to learn about this subject. I love all of the points you made.|

  146. best seo company says:

    I just could not leave your website before suggesting that I really loved the usual information a person provide to your visitors? Is gonna be back frequently in order to check up on new posts|

  147. sat tv says:

    Hi are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but I’m trying to get started and set up my own. Do you need any html coding knowledge to make your own blog? Any help would be really appreciated!|

  148. Hi mates, pleasant piece of writing and good arguments commented here, I am actually enjoying by these.|

  149. sat tv says:

    Hey there, You’ve done an incredible job. I will definitely digg it and in my view suggest to my friends. I’m sure they will be benefited from this web site.|

  150. sat tv says:

    We stumbled over here by a different page and thought I should check things out. I like what I see so now i’m following you. Look forward to finding out about your web page yet again.|

  151. Dishnet says:

    Thanks to my father who informed me about this weblog, this website is truly amazing.|

  152. Aw, this was a very good post. Spending some time and actual effort to create a good article… but what can I say… I put things off a lot and never seem to get anything done.|

  153. Your style is unique compared to other folks I’ve read stuff from. Thanks for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will just bookmark this site.|

  154. satellite tv says:

    It’s the best time to make some plans for the future and it’s time to be happy. I’ve read this post and if I could I wish to suggest you some interesting things or tips. Perhaps you can write next articles referring to this article. I want to read more things about it!|

  155. flowers for delivery says:

    Greetings! I know this is somewhat off topic but I was wondering which blog platform are you using for this site? I’m getting tired of WordPress because I’ve had problems with hackers and I’m looking at alternatives for another platform. I would be fantastic if you could point me in the direction of a good platform.|

  156. You’ve made some really good points there. I checked on the net to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.|

  157. It’s going to be end of mine day, however before ending I am reading this fantastic article to improve my know-how.|

  158. Hello there! This article could not be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He continually kept talking about this. I’ll send this article to him. Pretty sure he’ll have a great read. I appreciate you for sharing!|

  159. Can you tell us more about this? I’d like to find out some additional information.|

  160. life insurance trust says:

    My spouse and I stumbled over here coming from a different web page and thought I may as well check things out. I like what I see so now i’m following you. Look forward to checking out your web page yet again.|

  161. Usually I don’t read article on blogs, but I wish to say that this write-up very forced me to check out and do so! Your writing taste has been amazed me. Thank you, quite nice post.|

  162. My partner and I stumbled over here different website and thought I might check things out. I like what I see so now i’m following you. Look forward to looking into your web page for a second time.|

  163. Greetings from Colorado! I’m bored at work so I decided to browse your site on my iphone during lunch break. I love the knowledge you provide here and can’t wait to take a look when I get home. I’m amazed at how fast your blog loaded on my phone .. I’m not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, fantastic site!

  164. Dishnet says:

    Hey there! Would you mind if I share your blog with my myspace group? There’s a lot of people that I think would really enjoy your content. Please let me know. Many thanks|

  165. Using Essbase API, Excel VBA, and ODBC to Get Transaction Level Data

  166. best criminal defense attorney says:

    I feel that is one of the so much significant info for me. And i am satisfied studying your article. But should remark on some basic issues, The site taste is great, the articles is truly nice : D. Good process, cheers|

  167. best seo service says:

    This is the perfect website for anyone who wishes to find out about this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You definitely put a fresh spin on a subject that has been written about for decades. Great stuff, just excellent!|

  168. Hello There. I found your blog using msn. This is an extremely well written article. I will make sure to bookmark it and come back to read more of your useful info. Thanks for the post. I will certainly comeback.|

  169. Buy Dress says:

    Yahoo results

    While browsing Yahoo I discovered this page in the results and I didn’t think it fit

Leave a Reply